Voor oprichters, eigenaren, directeuren en bouwers van IT Scale-ups

Binnen 30 minuten heb je jouw verleidelijke visie op papier dankzij deze zeer compacte en korte masterclass.

Snel

Je bent in 30 minuten klaar, afhankelijk van schrijftempo.

Strak

Je volgt een formule die USP’s en benefits bloot legt.

Simpel

Je trekt info uit je brein die je zelf niet zomaar aanboort.

Sometimes it’s better to light a flamethrower than to curse the darkness

– Sir Terry Pratchett

Het échte probleem met IT’ers en hun visie

Jouw visie is als de knikker op een knikkerbaan. Hij ligt daar. Mooi, glimmend en rond te wezen.

Als ‘ie geen tik of trigger krijgt, dan blijft ie daar liggen.

Krijgt ie een zet, dan gaat ie rollen. En blijft ie rollen, totdat ie beneden is.

Zo werkt het met jouw verhaal ook.

Eenmaal aan tafel verkoop je jouw aanpak en je drive wel. Dat komt omdat in een gesprek die knikker van jou een tik krijgt. Een vraag hier. Een opmerking daar.

Zo rolt jouw verhaal er vanzelf uit.

Maar als je gaat zitten met een vel papier? Dan kom je niet verder dan het omschrijven van je knikker.

Die ligt daar. Mooi glimmend en rond. Net zoals de knikker van je concurrenten.

(Dit is waarom alle IT-websites op elkaar lijken)

Zullen we jouw knikker es kietelen, zodat die gaat rollen?

De motor heeft wel brandstof nodig

Internet staat vol met tips over je positie pakken. Storytelling frameworks, stappenplannen thought leadership, templates voor het puntig verpakken van je verhaal, lesjes social selling, yadayadayada.

Allemaal tactics, tools of tech. Oftewel: de motor.

De grap is dat jouw motor wel brandstof nodig heeft. Input. Anders kom je niet van je plek.

Die brandstof, da’s jouw visie. Jouw unieke en herhaalbare verhaal. En die laat ik je opschrijven.

Uiteindelijk willen we toch allemaal hetzelfde?

Ja. Inkomen, gezondheid, relaties, geluk en succes. Dat weten de marketeers van deze wereld maar al te goed. Het punt is alleen, dat als je op de verkeerde basis gaat bouwen, dat je dan niet de juiste keuzes maakt. En de verkeerde gewoontes gaat opbouwen.

Daar smullen marketeers en verkopers van.

Wij gaan dat anders doen. Begin gewoon bij het juiste begin en ga daarbovenop kleine stapjes zetten die samen een groot resultaat hebben. Welkom bij het compound effect.

‘Desirée haalt uit mijn enthousiaste verhaal over wat ik doe de juiste woorden en zinnen en zorgt ervoor dat er binnen NO-time een killer sales pagina tekst staat! Die past bij mij, die lekker leest en bovenal…. klanten binnenhaalt voor mij.’
Jessica van Duren
Spreker / Business coach
‘Bijzonder hoe Desirée altijd met een paar vragen de essentie naar boven haalt, ook als wij ‘m zelf even niet voelen’
Debby van der Mije
KbWorks

Zo zien mijn statistieken eruit van het afgelopen jaar

Dit kun jij ook. Maar dan moet je wel de juiste input hebben: jouw onderscheidende verhaal.

Ik ben Desirée Kolman, strateeg en copywriter. Al twintig jaar ben ik bezig ik hoe je in de IT-wereld impact krijgt met boodschappen die ‘out of the box’ niemand snapt. Dat deed ik voor prachtige merken als XS4ALL en Freedom en in ingewikkelde communicatieprojecten bij de VU en Justitie.

Nu help ik IT-bedrijven om reteconcreet te worden en aantrekkelijk voor precies de juiste klanten en sollicitanten. Zonder te roeptoeteren.

Dit is niet een op-de-bips-met-chips sessie

Nee, je gaat aan de slag. Met pen en papier. Ik ga je hersenhelften door elkaar gooien zodat jij gaat opschrijven wat er tijdens salesgesprekken zo uit rolt.

Na deze masterclass heb je je visie op papier.

Huppekee, zei Desirée.
‘Desirée stelt je in staat met haar expertise en begrijpelijke inhoudelijke handvatten je ‘zozo’ webcopy naar professionele copy te tillen’
Mark Voermans
Davinci Company
‘We waren een van de zovele projectontwikkelaars. Terwijl dat echt niet klopt, wij doen het echt heel anders. Maar het lukte niet om dat op papier te krijgen. Daar heeft Desirée ons bij geholpen. Desirée heeft de gave om écht te kijken, ze wil echt de onderste steen boven krijgen.’
Annemarie Hegie
Hegie & Hegie Wonen BV

Dit gaan we doen

In vijftien vragen jouw unieke en herhaalbare verhaal op één vel

De simpele strategie om in 15 minuten per dag jouw thought leadership te delen ZONDER posts te schrijven.

Ja, meer is het niet.

Zij zien het zitten.
‘You did it girl. De teksten zijn zoveel scherper geworden!’
Marja den Braber
Workshoptrainer
‘Desirée is ontzettend krachtig in het mensen hun boodschap laten uiten op een heldere manier. Beter en aantrekkelijker dan dat ze daarvoor konden. Voorbij het consultancy-gewauwel laat zij je zien hoe je de gids kunt zijn voor de juiste doelgroep’
Joost Parren
Step in Control

Niet kijken als je dit bent:

  • je hebt een tig-koppig marketingteam. Jullie moeten dit echt zelf kunnen 🙂
  • je hebt helemaal geen zin om je visie aan te scherpen
  • je hebt helemaal geen zin om autoriteit op te bouwen
  • je kunt je niet meer dertig minuten aan één stuk concentreren
  • je zit in een andere branche dan IT of tech

Helemaal prima. Go do brilliant things!