Zonder enige uitzondering melden zich klanten bij mij die iets bijzonders hebben. Een unieke manier of methode bijvoorbeeld, die een tikkeltje dwarsig in gaat tegen de aanpak van hun concurrenten (of de norm). 

Bevlogen vakidioten met een missie. Ik help hen aan bouwstenen om een krachtige communicatiefundering te leggen onder die missie, zodat ze vindbaar & aantrekkelijk worden voor de juiste klanten. 

Positioneren dus. Branding. Een sterk merk neerzetten. 

Van abstracte, hoogover chaos naar reteconcreet & toepasbaar

Twintig jaar lang werkte ik als copywriter, redacteur en communicatieadviseur in de IT. Bij prachtige bedrijven en instellingen (XS4ALL, de Vrije Universiteit, Justitie) leerde ik om de onbegrijpelijke abstracties van eentjes en nulletjes te vertalen naar kernboodschappen die zelfs je oma nog zou begrijpen. 

Da’s oprecht een doorontwikkeld talent. Bovendien ben ik een analytische procesnerd. Ik houd van zaken op elkaar stapelen, of in bouwstenen opdelen, zodat ze bij elkaar een geheel vormen. 

Oh en een vragensteller. Dus toen ik mezelf en m’n aanbod ging ‘vermarkten’ moest en zou ik een manier vinden om dat te doen zonder m’n ziel te verkopen aan de duivel. 

Alle domme fouten heb ik gemaakt. Ik heb hele dure lessen geleerd. Sommige waren tienduizenden euro’s waard. En dat bleek lesgeld voor het ontwikkelen van m’n eigen methode. 

Want ik ben zelf natuurlijk ook een bevlogen vakidioot met een missie 😉

 

5S: Stand, Spot, Show, Sell & Spark

Dit is de methode die de leidraad is voor alles wat het daglicht mag zien

  • Stand: sterke grondhouding en commitment
  • Spot: positie kiezen tov markt & klant
  • Show: op de juiste plekken je goud slim aanbieden
  • Sell: gesprekken voeren en deals sluiten als een leider
  • Spark: messcherpe marketing maken om het proces te structureren

Ik werk in mijn programma’s met de beste specialisten die mijn skills aanvullen. Bijvoorbeeld op het gebied van verdienmodellen, productaanbod, pitchen en sales.

Dit ben ik in een nutshell

Desiree dus

Ik houd van kwaliteit. Ik heb hoge standaarden voor privé en business. Ik reageer slecht op half werk.

Ik houd van diepgang. Als rasechte Brabander maak ik gemakkelijk contact. En altijd zoek ik een haakje om direct de diepte in te tunnelen.

Ik laat me raken. Door kunst. Door dialogen. Door verhalen. Door jou. Ik ben er écht en ik ben er heel.

Ik houd van groei. Waar iets wringt, pas ik aan. Ik prioriteer voldoening.

Ik analyseer. Volgens het waardevolle werk van Gretchen Rubin ben ik een vragensteller. En dat klopt als een bus. De onderste steen moet boven.

Ik drijf op verbinding. Als ik ergens geen contact mee kan maken, ontstaat een energielek. Dat geldt voor relaties en situaties, maar ook voor overzicht en data.

Ik ben niet eenzijdig. Ik lees Multatuli en reclamefolders. Ik luister naar Vivaldi en naar Tool. Ik mediteer en ik kickboks. Ik eet militaristisch gezond behalve als ik zo’n vierkant Russisch slaatje MOET. Keepin’ it real.

Ik heb veel liefde. ‘I believe in angels, I see something good in everyone’, zong Abba terecht over mij. Ik houd oprecht een beetje van je als ik je ontmoet.

Dat is ook wat ik meebreng als ik met jou werk. Ik ben nogal all-in.

Hebben wij een match?

Ik ben dus een temperamentvol mens. Godzijdank ligt er een knapperig laagje droogkloterige humor over alles wat ik doe. Als je nu weerstand ‘op mij’ voelt, dank ik je hartelijk voor je aandacht. En nu wegwezen ;P

Wil je bij de club? Ben je klaar met eenzaam geploeter of met hit ‘n miss marketing? Draal dan niet en schiet een gesprek in. Uitstel helpt je niet om snel de juiste acties te doen. Mijn vragen wel.