Binnen 12 weken graaf ik jouw identiteit en business case uit en vertaal die naar een merkconcept inclusief website-teksten die 100% kloppen. Je bedrijf wordt echt een merk.

Voor bedrijfseigenaren en ondernemers in IT & business die hun competentie al jarenlang bewijzen en zich nu willen positioneren ten opzichte van die echte ideale klant & sollicitant.

In jouw taal

Je krijgt teksten in jouw toon en stijl. Eenheidsworst is saai: je krijgt je eigen brand voice en leg die voor je vast in een glasheldere stijlgids.

Met jouw drive

Ik interview jou, je team én A-klanten. Zo krijg ik glashelder wie jullie zijn en waarom jullie er toe doen. Jouw ultieme marktpositie laat zich zien.

Het hele rataplan

We pakken alle copy aan die je nodig hebt om klanten te triggeren. Inclusief reviews en een case study zodat je website vol met bewijzen staat.

Desiree is recht voor haar raap en draait er niet omheen. Ze heeft ons geholpen om van onze web 1.0 website met web 0.1 content een heuse eyecatcher te maken met steengoede en scherpe content.
Maarten Smid
Stay Humble
‘Bijzonder hoe Desirée altijd met een paar vragen de essentie naar boven haalt, ook als wij ‘m zelf even niet voelen’
Debby van der Mije
KbWorks

Ik ben Desirée Kolman, communicatiemanager op afstand voor succesvolle IT-bedrijven die het best bewaarde geheim in hun markt zijn.

Al twintig jaar bestudeer ik hoe je in de abstracte IT-wereld impact krijgt met je boodschap. Dat deed ik voor prachtige merken als XS4ALL en in ingewikkelde projecten bij de VU en justitie.

In 2014 startte ik m’n eigen business. In 2021 koos ik voor de logische niche IT-bedrijven omdat ik die taal spreek.

Kak, die knipperende cursor

Op school leerde je al schrijven voordat je met de grote schaar mocht. Toch leer je één ding nevernooitniet: jezelf verkopen in tekst.

Juist IT-ondernemers lopen daar op vast, omdat zij ook nog eens in een absurd booming business werken.
Er is simpelweg geen tijd om lang stil te staan bij missie, visie en verhalen. Laat staan om ze op te schrijven.

Het gevolg: abstracte en onpersoonlijke teksten die elk IT-bedrijf op z’n website zou kunnen zetten.

Dat voelt niet goed voor IT’ers die hun eigen methode hebben doorontwikkeld.

Knallen met die copy!

Kneitergoeie copy klopt 100%. Bij jou, bij je klant, qua inhoud én qua flow. Je voelt het als A-klant meteen: je vliegt door de tekst heen en je voelt je gezien en gehoord. 

Dat soort copy verdienen JUIST IT-bedrijven. Die doen en ontwikkelen namelijk supertoffe dingen en de wereld drijft op ze. Daar zitten verhalen 🙂

Als je de juiste stappen volgt & strategische vragen stelt haal je die verhalen moeiteloos naar boven.

Schrijven gaat pas op het allerlaatste moment over puzzelen met woordjes. De belangrijkste 80% gaat over graven & schrappen: de essentie opzoeken en alle ruis wegsnijden.

Daar ontwikkelde ik een methode en een superstrak proces voor. Met een kop en een staart en een reteconcreet resultaat: connectie + conversie.

Wij hebben nu een website die fris is en anders. En we zijn gestopt met een dienst die te veel resources opslokte. We zijn gespecialiseerd nu, als dé pentesters van Nederland.
Marc Ligthart
Secwatch
Onze marketing & communicatie is veel makkelijker geworden. Teamleden briefen, sales doen, content maken. We hebben nu een centrale communicatielijn. Voor mij is het echt ‘geklikt’, ons hele verhaal. Het is allemaal veel scherper nu, dat is zo fijn.
Debby van der Mije
KbWorks

Simpel en snel: zo werkt het

First things first: ik wil je 15 minuten spreken. Even voelen of we matchen! Indien ja, dan gaat het als volgt:

Fase 1. Identiteit + missie
Hier onderzoek ik jou, je kernwaarden en je missie. Wie ben jij en waarom doe je er toe? Wat is jullie brand voice? Ik zaag jullie door in twee of drie sessies. Als het moet, vier.

Fase 2. Product/markt fit
In deze fase onderzoek ik jouw markt en producten. Ik doe kwalitatief onderzoek bij vijf ideale klanten.

Fase 3. Copy + brandvoice
Nu gaan mijn team en ik je website-teksten schrijven en/of redigeren. We eindigen deze fase met een brand voice-sessie zodat alles helemaal klopt.

Debrief
En dan krijg je van mij jouw Communicatie Canvas en proosten we op je nieuwe messaging. Met koffie als het voor 16’en is.


Doorlooptijd: 12 weken
Investering: 15000 euro all-in (bij betaling in 1x)

marketing demons scan
Bad copy-mojo. Weg er mee.
Eerder heb ik ook mensen laten schrijven voor SketchupPlaza, maar dan voelde het niet alsof ik dat geschreven had. Nu klopt het inhoudelijk, maar ook qua vorm: de brand voice dat ben ik.
Marian van Olst
Sketchupplaza
In één woord: ge-wel-dig. Eindelijk een website die klopt bij wie we zijn.,
Maarten Strootman
Webhostnow

Dit krijg je allemaal

  • payoff, USP’s en concept
  • jullie persoonlijke brandbook en concept
  • de compacte stijlgids met alles rond jouw ultieme marktpositie & messaging. Alles zit erin: je kernboodschappen, koopmotieven van je ideale klant en alle conventies voor je stijl en brand voice.
  • strategische webcopy
    homepagina, optinpagina, bedankt- en upsellpagina en salespages voor jouw kernproduct en product voor leads
  • inclusief copy voor je social media-profielen (payoff + samenvatting)
  • inclusief complete rewrite zodat ook je aanbod-, contact- en over ons-pagina 100% kloppen
  • inclusief aanbevelingen voor je e-mailmarketing & contentstrategie

Bonussen

Payoff van slogankoning Eddy Boom (twv 2700 euro)
Slogankoning Eddy Boom, Neerlands beste shortcopywriter, maakt de ultieme brutale belofte bij jouw positionering.

Volledig uitgewerkte case study (twv 2500 euro)

Jouw ideale klanten maken dankzij jou een transformatie door. Die transformatie versla ik in een case study die jij op je website, socials en in je e-mailstrategie gebruikt om meer van dat soort ideale klanten aan te trekken. Potje feedbackloopen!

‘Desirée is doortastend, scherp en enthousiast. Ze haalde mijn origin story zo naar boven, ik heb nu een sterk merkverhaal en een strategie om daarmee de markt op te gaan.
N.
Game developer
‘Ik heb al veel met strategen en coaches samengewerkt, maar de scherpte en aandacht van Desirée maakte ik niet eerder mee. Mijn event had met de eerste aankondiging direct 20 aanmeldingen.’
H.
Eigenaar consultancy-bedrijf

Wanneer moet je mij hebben?

Als je klaar bent met half werk. Je wil alles op de juiste plek hebben. BAM BAM BAM, ik en mijn team nassen de koopmotieven van je ideale klant helemaal uit, we vinden je stemgeluid en komen met een concept en daarna teksten die helemaal kloppen bij wie jullie willen zijn.

Je wil eindelijk ook eens complimenten over je website 🙂

Die ga je krijgen.

Wanneer kunnen we starten?

Als je dit hebt:

  • een kernproduct dat aansluit bij je markt
  • tevreden A-klanten die resultaten halen met dat product
  • een helder beeld van je ideale klant en je unieke waarde
  • je snapt de ROI van vlijmscherpe messaging
  • genoeg coaching gehad: gas op die lolly!
adviesgesprek

Go/no-go moment

Mijn superpower is vragen stellen, analyseren, connecting the dots. Dat proces moet goed lopen, want dat garandeert een goed eindresultaat. Daarom heb ik een go/no-go moment ingelast. Na de eerste meeting check ik bij je in: komt de kern op tafel?
Is dat niet zo, dan stoppen we onze samenwerking en knopen we alles netjes af, ook financieel.