TL;DR]: tactics terreur, de drie fasen om van stoffig naar sexy te gaan en een geweldig voorbeeld van tactic terreur.
Je kunt 20k per jaar in ads of SEO stoppen, jaar na jaar. Of in het opzetten van een nieuwsbrief. Of in een nieuwe website.
Als die acties een paar leads opleveren of break-even draaien kun je blij zijn.
Maar heb je dan je 20k goed besteed?
Weet je wat het allergrootste probleem is in ‘mijn’ markt? Tactic-terreur.
Marketing is een megamachine. Oplossingen everywhere.
‘Je hebt een community nodig – zo bouw je ‘m in drie stappen’
‘De blueprint voor events om je aanbod supersnel te verkopen’
‘Steel de SEO-strategie waarmee ik een ton omzette’
Ik heb de rekensom niet af durven maken, maar ik ben in een heleboel van die tactics gevallen. Tienduizenden euro’s heb ik gespendeerd aan coaches, strategen en adviseurs die een oplossing verkochten.
De kennis was altijd prima. Sterk zelfs.
Maar wat ik altijd miste, was twee dingen:
- Persoonlijk onderzoek naar mijn situatie
- Persoonlijke resultaten
Er is een stevige correlatie tussen die twee. Als je van te voren niet goed onderzoekt wat het écht grote probleem is dat je hoopt op te lossen, dan ga je met tactics spaghetti tegen de muur gooien.
Soms plakt het. Soms niet.
Lieve lezer, er bestaat geen standaard tactic. Je kunt twee bedrijven hebben die precies dezelfde uitdaging hebben en TOCH kan de een volle plof op LinkedIN moeten en de ander de route via partnerships moeten aanvliegen.
Het grote probleem dat founders hebben, is dat ze vaak te snel voor een oplossing kiezen.
De principes waar marketing op gestoeld zijn, zijn eeuwenoud. Niets trendy aan psychologie. De wetten waarmee je een ander overtuigt, zijn al sinds de ezeltijd onveranderd.
Goeie marketing is gebaseerd op strategie. Wil je die van jou ontwikkelen? Geweldig. Ik geef je de drie fasen en elke vraag die je beantwoorden moet.
Dit is de hele methode om van stoffig naar sexy te gaan. Als je deze volgt, dan bewaak je jouw bedrijfsdoelen én je budget en zorg je ervoor dat je nooit meer iets doet dat niet klopt.
Let's dig in.
In drie minuten laat ik je een ultiem voorbeeld zien van iemand die vanuit tactics denkt. In de hoop dat jij dit niet laat liggen.
Elk ‘touchpoint’ in je communicatie is een kans om je doelgroep mee te nemen in wat er mogelijk is, in wat jij voor transformatie organiseert. In wat je voor ze ziet.
Dat is hoe je strategisch communicatie aanvliegt. Je versterkt jouw waardepropositie én wat je ideale klant voelt bij wat er voor hem of haar in het vat zit.
Deze mail doet het tegenovergestelde. Deze coach of strateeg gooit een deur dicht die wijd open gezet had kunnen worden met een paar simpele ingrepen.
Herbert inspireert mij al lang. Om zijn eerlijke rauwheid, zijn schrijfstijl en zijn inzet. Steeds als ik even voel dat ik te voorzichtig en kopieerbaar ben geworden, lees ik iets van hem. Op dit manier geeft hij me in feite gratis coaching, zonder dat hij het weet. Zijn woorden geven mij toestemming om 100% mezelf te zijn. Hier, op LinkedIN en ook in offertes.
Zoals een lead afgelopen week zei 'het feit dat jij op je samenvatting durft te schrijven 'wie de neuk ben jij', dat deed 't m, samen met hoe jij op LinkedIN in DM's jezelf bent. Dat past bij ons'.
Lees deze serie. Om te lachen of om te huilen.
Mocht je er klaar voor zijn om met me te werken, schiet dan een kort gesprek in. Dan trekken we samen jouw uitdaging uit elkaar om te zien hoe die in elkaar zit. Als we elkaar leuk vinden en vertrouwen, dan gaan we kijken hoe ik je kan helpen.